HATAR att vara förkyld....

Det var ett tag sedan jag skrev något här...Skäms på dig Cissi.... = )

Iaf..

Jag har nu varit hemma nästan en hel vecka pga av förkylning, fy F_n säger jag då bara...
Det började lite lätt redan förra torsdagen med lite ont i halsen, sen fredag när jag vaknade på morgonen och skulle på jobbet så hade hela förkylningen blommat ut. Ont i helsen, huvudet och konstant tryck i bihålorna och sist men inte minst en näsa full lastad med snor......Ursssss
"Jo men det här e ju lugnt. Det vara inte länge" ; tänkte jag. Men det skulle jag få ångra....
Blev bara sämre och sämre över helgen. Desutom så fick jag inte i mig någon mat, alla mat jag stoppade i munnen kändes som om det vore en seg köttbit, det gick bara inte få i sig. Sedan i tisdags så var det som om förkylningen hade börjat lätta, men eftersom jag inte hade fått i mig nog med mat och vätska (även fast jag drack mycket, mat innehåller ju en hel del vätska)så kände jag mig allt svagare. Jag har gått ner ca 2 kg sedan jag blev sjuk, jag mådde skit dåligt. Fast föda var som uteslutet, så jag höll mig till soppor och sånt. Sen på onsdagen fick jag i mig lite digestivekex tillsammans med soppa. Jag hade konstant huvudvärk, men jag kände att det höll på att bli bättre. Nu idag känns det skit bra, lite snorig än men det kan jag leva med. Såå i morgon blir det att jobba, skönt att få komma ut ur lägenheten. Jag har bäddat ren i sängen idag oxå, ville få ut all sjukdom ur sovrummet...hehe
Jag kommer inte ihåg när jag var så här sjuk av en förkylning, jag brukar inte vara den som drar åt mig allt sånt...(peppar peppar)
Tezsa » 2009-10-06 | 08:46:16

hej vännen.



gick in på min blogg av en slump, brukar som sagt inte vara så aktiv nu ;) såg då att du hade skaffat en blogg... så nu ska jag hålla koll på er ;) KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback